2013. április 10., szerda

Tebenned Uram




Nem hiszek én tebenned Uram
hanem csak látom naponta
hogy felkel a nap és lenyugszik

De tudom, hogy meddig vagyok én
mi a közöm ahhoz, ami körülvesz
és honnantól kezdődik a másik

S teszem, amit a kezemmel tehetek
s teszem, amit az eszemmel, s megmerítkezem
az emlékezésben és a felejtésben is

A végén pedig építek egy házat
és a zár te lész rajta Uram
ki- vagy bézársz engem, érdemeim szerint


A képről:
A kép a bécsi Stephansdomban készült. Ha belépsz a templomba, akkor azt tapasztalod, hogy csak a bejárat környékén nézelődhetsz, ha meg akarod nézni az egész templomot, akkor fizetned kell, mint egy múzeumban. Ez a shop persze még a szabad területen van. Döbbenet, ahogy ott áll ennek a szentnek a szobra, és a kézmozdulatával mintha csak a boltba invitálna be. Nekem rögtön az a jelenet ugrott be az Újszövetségből, amikor Jézus kikergeti a kufárokat a templomból. Na ja, ma nincs, aki kikergesse őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése